penconteng yang menconteng

My photo
A nubis kubis yang sempoi sesempoi angin yang bertiup sepoi-sepoi.

Tuesday, March 12, 2013

abah, why shud i be a doctor?

assalamualaikum!

where ever you're, may always in His blessings. :)

few days before, we ( umi, abah n me ) talked about my future. i asked umi and abah, why should i choose medical for my study.

my question made ummi had a deep thought about it. ummi said, of course i can choose what i really want. meaning, she'll support me in any field i'll opt.

*but, me myself are not really clear about my interest. T.T

different to abah..he had such a long answer, that made me shut, and quite agreed with him.

'kalau farah study medic, and you're not feeling good to be a doctor, farah masih boleh jadi cikgu, boleh jadi motivator, boleh jadi pendakwah, boleh jadi selebriti, boleh jadi pensyarah, boleh jadi..bla..bla..bla..
tapi, kalau farah pilih nak jadi cikgu, farah dah tak boleh nak jadi doktor. and same goes to pendakwah, motivator etc.etc. '

and i was like, oh.ok.ok. 

so today, we watched TV and I apparently sang 'lelaki ini yang selalu....lalala'

surprisingly, abah said : ' wow. awak dah tersalah pilih profession lah '

and me : oh, takpa.. kalau jadi doktor boleh je nak jadi penyanyi .


No comments:

Post a Comment

nak komen apa ??